Kesän jälkeen muutamme uuteen toimistoon ja nyt on aika valita toimistokalusteet. Meidän on luvattu olla mukana toimiston suunnittelussa ja pieni ryhmä, jossa itse olen mukana, otamme esiin ehdotuksia, millaisia kalusteita meillä tulisi olla.
Tarkistamme erilaisia ergonomisia ratkaisuja, jotka sopivat useimmille meille työntekijöille. Hyvät toimistokalusteet ja näiden valitseminen on vaikeaa, koska kaikki myyjät sanovat, että heidän tarjoamansa tuotteet ovat parhaat. Jokaiselle tulee omat avoimmet toimistot, jossa sähköpöydät, hyvät työtuolit ja vierailijatuolit. Tarvitsemme myös kaapit, laatikostot ja hyllyjä sekä hyvät matot.
Olemme vihdoin sopineet, että tilaamme Gerdmanin toimistokalusteet. Valikoima näyttää olevan laaja, ja olemme kuulleet, että he tarjoavat erinomaisen palvelun.
Toimistokalusteet, jotka tulisi kaikille samat, ovat työpöydät, hyllyt, laatikostot ja kaapit. Toimistotuolit on sovitettava kullekin yksilölle, joten mielipiteet ovat laajat. Itse suunnittelen satulatuolia, olen kuullut, että se on selän ja niskan heikentämisen sijaan hyvä vaihtoehto.
Tarvitsemme myös toimistokalusteet hieman yleisempiin tiloihin, kuten pöytiä ja tuoleja sekä kokoustiloihin että keittiöihin. Lisäksi pyrimme saamaan loungen ja viihtyisän nurkan, jossa voimme istuskella niin tauon aikana, kun jos luemme protokolleja tai muuta.
On jännittävää muuttaa uusiin mukaviin tiloihin ja myös olla mukana ja päättää millaisia kalusteita meillä tulisi olla. Lisäksi se, että saamme valita itselleen sopivan työtuolin, tuntuu erittäin hyvältä. Osittain siksi, että koemme, että työnantaja todella välittää ja myös tuntuu turvallisemmalta, että he satsaavat rahaa jokaiselle yksittäiselle henkilölle. Ei siis pitäisi olla työttömyyden riskiä lähitulevaisuudessa.